Wille är inte alls förtjust över att behöva äta mer än russin



Min älskade, busiga lilla kille! Varför äter du inte för!??
Jag orkar inte med alla matsituationer under dagen. Lunch 
och middag är dom värsta situationer där Wille helst bankar
och gnäller. Slutar 9 av 10 gånger med att han inte fått i
sig mer än vatten och ev. någon sked pasta eller ris. Åh jag försöker
att inte ha någon ångest över hans ätande, att det ordnar sig. Han växer ju iaf.
Men hallå jag oroar mig visst. Ångesten över det kommer smygande med jämna mellanrum.
Jag menar man blir ju varje dag påmind om att han inte äter som han ska. På dagis säger dom
att vi måste lära våran son att äta. Visst säger dom det lite på skoj. Men sanningen är ju den
att han faktiskt äter dåligt. Kanske borde försöka med nästa steg, ta bort välingen helt!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0