Illyam Småsten Sars


Så skulle Wille presentera sig! hehe...min kille är så söt!

 

Som sagt Wille är så SÖT! Han sjunger dessa visor minst några gånger om dagen och leker gärna Björnen sover!
I ett hus...sjunger han på egen hand typ en mening om och om igen: liten tomte tittar ut...liten tomte tittar ut...liten tomte tittar ut osv. Om man sjunger med honom kan han hänga med i hela texten. Fast enligt hans mormor kan han sjunga hela själv när han följer bilderna i boken.

Lilla snigel går ungerfär så här: Lilla snigel, akta snigel, annars tar jag dig och ibland annars tar jag snigel.

Fundering:
Ska en liten pojke på snart 2 år kunna sätta ihop meningar!? Jag menar jag tycker det är jätte roligt och mysigt med hans pratande, men vi blir förvånade både jag och hans pappa här hemma när han kommer och sätter ihop en massa ord och förklarar en massa. 
Ex. (han är helt facinerad av kyrkklockor)
-Där borta är kyrkklockan 
-På lördag Ille titta kyrkklockan 
-Imorgon Ille smaka godis
-Ille hjälper till!!


Kommentarer
Postat av: mormor

Han kan ju också säga: Ille plockar hallhåll. Gör du mormor? Tyst Lotus, lägg dig...

2010-07-31 @ 19:11:53
Postat av: mormor

Mormor och morfar längtar efter lill Ille

2010-08-07 @ 16:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0